Naam ceremonie Sanyang

5 januari 2020 - Sanyang, Gambia

We zijn weer is uitgenodigd voor een feestje!! Dit keer een naamceremonie van een tweeling. Dit wordt zeker groots aangepakt hier. We zijn rond 10 uur met een lokale bus vertrokken naar Sanyang, de plaats waar de ceremonie plaats vond. Toen we aan kwamen kon je precies horen waar het feestje te doen was, want heel de straat werd voorzien van muziek. De voorbereidingen waren al in volle gang, wel 20 vrouwen waren bezig met het bereiden van het eten. Ja dat moet ook wel als je 250 gasten hebt. Ik heb zelf ook even de handen uit de mouwen gestoken om te helpen met het koken. Na de lunch was het tijd om ons klaar te gaan maken voor de avond. Bij een naamceremonie is het gebruikelijk dat familie en naasten van de pas geboren kinderen kleding draagt met hetzelfde patroon. Al waren wij dan geen familie of naasten we mochten toch een jurk laten maken in dezelfde stijl. Ze waren namelijk vereerd dat wij wilde komen. Rond een uur of 8 barsten het feest dan echt los en werd er gedanst en met geld gesmeten. Het was heel erg bijzonder en een eer om bij deze dag aanwezig te zijn.

1. Marion Tielemans:
    Zeker één leuken ervaring
    Top en tot gauw
  4. GJ Dobbelsteen:
    7 januari 2020
    Top Nina, Genieten het is zo voorbij.